
Для успішної реалізації нових проєктів, особливо інноваційних, в яких у команди ще недостатньо знань та практичного досвіду, важливим є налагодження комунікації між стейкхолдерами. Завдяки співпраці з REACTOR.UA ми значно вдосконалили процеси обміну інформацією, застосовуючи прогресивні методи візуалізації даних в інтелект-картах. Хмарний сервіс MindMeister, який ми імплементували в нашу повсякденну діяльність, якнайкраще задовольняє потреби компанії в структуруванні зібраних даних, перетворенні ідей та цілей у послідовні завдання в умовах віддаленої роботи всіх учасників проєктів.
Під час карантину багато компаній почали активно рухатися в онлайн та здійснювати доставку продуктів додому. За допомогою платформи ми спілкувалися з Raketa, Кabanchik.ua, Glovo, Prom.ua, OKKO та іншими компаніями. Це істотно прискорило процес вибору партнера, з яким ми плануємо рухатися далі.
Команда REACTOR.UA допомогла нам у пошуку компанії для реалізації проєкту мобільного застосунку для клієнтів магазинів «Близенько». Було обрано команду Benamix, яка має досвід впровадження подібних проєктів.
Ми спільно проводимо підбір технологічних команд. Ідеї, для реалізації яких достатньо внутрішніх компетенцій, опрацьовуємо власними командами всередині компанії. А складніші – реалізовуємо разом із REACTOR.UA, залучаючи інші компанії.
Багато уваги приділяємо роботі з даними. У компанії працює автоматизована динамічна аналітика на основі MS Power BI, яка дає змогу оперативно оцінити стан виконання поставленої мети та прийняти відповідні управлінські рішення.
Співзасновник платформи REACTOR.UA Євген Саранцов порадив нам впровадити так званий світлофор. Це дані, які транслюються на моніторах в офісах компанії та в реальному часі показують основні показники бізнесу. Горить зелений – рухаємося за планом, жовтий – трішки відстаємо від показників, червоний – є проблеми, на які потрібно терміново реагувати.
Автоматизація дозволяє оцінити стан виконання поставленої мети не постфактум, коли місяць закінчився, а в режимі реального часу, коли ще можна вплинути на процес. У кабінетах, де працюють торгові агенти та менеджери, відображається стан продажів за брендами, категоріями та командами. Це посилює конкуренцію між командами. Наші партнери, коли бувають у нас у гостях, приємно вражені, і ми залюбки ділимося з ними інформацією.
– Як ви мотивуєте людей і чи не чинять ваші співробітники опір інноваціям?
– Дуже важливо, щоб працівники мали можливість генерувати ідеї та знали, що за цікаві ідеї вони обов’язково матимуть винагороду. Потім вони впроваджуватимуть їх із більшою мотивацією.
Ми періодично проводимо анкетування, запитуємо в людей, що можна було б удосконалити, яку додаткову роботу вони готові на себе взяти, щоб бути більш ефективними, як, на їхню думку, той чи інший відділ міг би поліпшити сервіс тощо. Багато цікавих пропозицій отримуємо від молодих спеціалістів саме із середнього менеджменту. Молоді та енергійні люди завжди намагаються щось привнести. Їм подобається відчувати свою причетність до успіху компанії.
– Які для вас переваги й недоліки роботи з відкритими інноваціями?
– Переваги очевидні, тому що платформа інновацій відкриває повний доступ до ідей, стартапів, рішень, які допомагають нам вирішувати завдання і знаходити нові можливості для бізнесу через комунікації з інноваційними компаніями.
Нас завжди цікавить новий досвід партнерів, експертів, конкурентів та компаній, які генерують інноваційні ідеї. REACTOR.UA допомагає нам краще оцінити різні варіанти для вирішення конкретного бізнес-завдання. Не лише ті, які ми генеруємо всередині команди, але й усі, які доступні на ринку. Також ми можемо скористатися досвідом інших компаній і не повторювати чужих помилок, або навіть вдосконалити успішні рішення, які уже були кимось імплементовані.
– Можете дати поради компаніям, які не готові змінюватись та впроваджувати інновації?
– Кілька років тому ми з групою бізнесменів зі Львова поїхали до Японії , щоб ознайомитися з країною та філософією «кайдзен» (принцип безперервного покращення та вдосконалення всіх процесів на всіх рівнях). Ми були на різних підприємствах та в компаніях, а більш детальне ознайомлення відбувалося на заводі Toyota в спеціально обладнаному навчальному центрі.
Досвідчений працівник показував нам операцію зі складання радіатора. Він робив це дуже технічно, швидко та професійно, повторюючи цю операцію декілька разів підряд. А ми із секундоміром фіксували кожен етап, який був розписаний детально та, на нашу думку, був ідеальним. Яке ж було наше здивування, коли нам запропонували подати свої пропозиції, щоб удосконалити цей процес.