Олександр Бережанський: «Мій принцип роботи – вдосконаленню немає меж!»

Історія створення компанії БЕРТА груп – це поєднання великої роботи, перфекціонізму, новаторства та творчості. За 28 років своєї діяльності, компанія досягла лідерських позицій на ринку дистрибуційних послуг країни. БЕРТА груп має у портфелі більше 240 відомих брендів та своєю щоденною роботою забезпечує широким асортиментом товарів понад 30 000 торгівельних точок у 10 областях України. Це стало можливим завдяки роботі великої злагодженої команди та її керівника Олександра Бережанського.

 

Олександре, з дитинства Ви мали потяг до музики, вчилися у музичному училищі, згодом у консерваторії, та все ж доля завела Вас у бізнес. Чи пам’ятаєте як вдалося заробити перші гроші?

Як і всі діти, я заробляв колядуючи на Різдво. Також у нашій школі у Стебнику (місто на Львівщині – ред.), звідки я родом, був вокально-інструментальний ансамбль. У 7 класі нас запросили виступити на новорічному вечорі в іншу школу. За новорічний концерт ми заробили 40 рублів, по 10 рублів на кожного. Тоді це був «космос». І це були перші зароблені мною гроші.

Пам’ятаю, це дуже приємне відчуття, що я такий малий можу заробити свої гроші. Загалом, бажання заробляти у мене було завжди. Навчаючись в училищі, а потім в консерваторії, я мав, як музиканти кажуть, «халтурки»: був керівником різних музичних колективів, грав у ресторанах та на весіллях. У консерваторії я заробляв в межах 500 рублів, включно зі стипендією, в той час як зарплата декана нашого факультету становила 200.

 

 

Чому ж не залишилися в музиці?

Мені було важко покинути музику, віддавши їй 15 років свого життя. Інколи, приймаючи рішення, не відразу розумієш, чи воно правильне чи ні. Це приходить з часом. Але я часто довіряю своїй інтуїції, вона мене рідко підводить. Я відчув, що саме в цей момент потрібно йти в бізнес, хоча це було дуже складне рішення. Зараз розумію, що все зробив правильно.

У 1986 році я закінчив консерваторію і мріяв залишитись у Львові. Але я був не львівський, у мене не було «крутих» батьків, на роботу мене не брали, бо не було прописки, а не прописували, бо не було роботи. Було важко. Але я завжди впевнено йшов до своєї мети.

Зранку я викладав клас баяну в музично-педагогічному училищі, після обіду – робив взуття в кооперативі, ввечері – таксував, і паралельно ще працював музичним керівником декількох колективів.

 

З чого розпочинався Ваш бізнес?

Ми з товаришем вирішили створити «власну справу». І в 1990 році об’єднали зусилля й зробили перший приватний комісійний магазин  – «ЖуБер». Поставили собі за правило – продавати лише нові речі, здебільшого імпорт. Цей магазин був дуже відомий у ті часи. Та попрацювавши два роки, я зрозумів, що у мене з бізнес-партнером були різні цінності та різне бачення розвитку бізнесу. Тому ми й розійшлися.

 

А як з’явилася компанія «БЕРТА»? Якою продукцією займалися на старті?

У 1992 році я створив фірму «БЕРТА». Назва «БЕРТА» – початок прізвища Бережанський та імені моєї дружини Тані.Це був зовсім інший період. Якісний товар був дефіцитом і ми почали займатися гуртовою торгівлею. Це були продукти, соки, кава, спиртне, побутова техніка, одяг, взуття. Тобто все, що продавалось. Через рік роботи я зрозумів, що перспективніше займатися продуктами харчування. В Україні в цей час не вистачало якісних іноземних продуктів, і ми почали завозити з Польщі багато відомих брендів. Переймаючи досвід наших сусідів, ми відкрили у Львові перший продуктовий магазин самообслуговування «БЕРТА». Тоді це було «вау» і він був дуже популярний.

 

Як розпочався саме дистрибуційний бізнес?

Моя історія в дистрибуції почалась з того, що мій товариш запропонував торгувати жуйкою Wrigley. Тоді я навіть не міг уявити, що на жуйці можна робити бізнес, та все ж – спробував. За місяць ми продали її спочатку на 3 тисячі доларів, потім на 10, потім на 100… Wrigley був першим брендом у нашому портфелі, з яким компанія працює і по сьогоднішній день.

Ми почали систематизувати наш бізнес, оскільки вже знали, як правильно продавати з допомогою комерційних агентів, формувати замовлення, будувати логістику. Потім розпочалась співпраця з Nestle.

А також в портфелі з’явилися міжнародні бренди, серед яких Ferrero, Kraft, Mars. Кожна компанія давала нам корисний досвід. Експериментуючи разом – ми ставали кращими.

 

На той час на ринку було багато конкурентів. Як вдалося досягати лідерських позицій?

Тоді конкурентів було дуже багато, була «нецивілізована» конкуренція – зливали товар, демпінгували ціни, самі виробники не знали як правильно працювати. Вони вважали, що чим більше дистрибуторів в одному регіоні, тим краще. Уже пізніше почали розуміти, що потрібні надійні компанії, які мають ексклюзивні права на конкретних територіях з однаковими умовами співпраці.

Наша компанія показувала хороші результати, якісну роботу, і виробники розширювали співпрацю з нами на нових територіях.

Ми завжди розуміли, що варто інвестувати в розвиток наших працівників. Ми постійно навчались та вдосконалювались.

Мій принцип роботи – «вдосконаленню немає меж!». Тому, я приділяю багато уваги деталям. Покращення кожної маленької деталі дає можливість оптимізувати процеси та досягати ефективності у роботі.

А бути ефективними неможливо без сучасних ІТ розробок. Ми використовуємо найновіші аналітичні, транспортно-логістичні та інші програмні продукти. Вони дають змогу зменшити кількість часу для підбору асортименту товару, швидше доставити його в магазини, відслідковувати свіжість продукту та пересування товару від виробника до кінцевого споживача. Якщо ми будемо володіти інноваційними технологіями, ми будемо конкурентоспроможними та найкращими на ринку!

Мій принцип роботи – вдосконаленню немає меж!

 

У вас досить збалансований портфель брендів. Ви обираєте з ким працювати, а з ким ні?

Так, звичайно. Є багато пропозицій. Не можна обійняти все і всіх, потрібна концентрація. Тому ми намагаємось працювати з провідними міжнародними  та українськими виробниками. Нашими партнерами є Nestle, Mars, Ferrero, Henkel, L’Oréal, Schwarzkopf та інші  виробники food та non-food категорії. На сьогодні у нас найбільший портфель брендів в Україні.

У нас найбільший портфель брендів в Україні.

 

А чи є такі бренди, які ви хочете мати в своєму портфелі, але їх ще немає?

Є декілька брендів, з якими ми проводимо переговори. І я впевнений, що найближчим часом вони приймуть єдине правильне рішення і віддадуть дистрибуцію саме нам.

Окрім дистрибуції у «БЕРТА груп» є багато напрямків – логістичний, імпортерство, рітейл та інші. Які додаткові можливості це дає Вашим партнерам?

Трансформуючись, ми вивели логістику в окремий бізнес. Наша логістична компанія UB1 надає послуги нам, нашим партнерам та іншим замовникам.

Зараз ми будуємо найбільший у Західній Україні логістичний центр категорії А+ загальною площею 43 000 м2. Уже запущено першу чергу площею 12 800 м2 та йде активне будівництво другої черги.

Ми почали активно розвивати напрямок – імпортерство. Ми постійно шукаємо новинки та товари, які будуть цікаві українським споживачам. Адже нам важливо, щоб вони отримали ширший вибір якісних продуктів у найвіддаленіших куточках України. На сьогодні партнерами «БЕРТА груп» є виробники з Австрії, Німеччини, Польщі, Румунії та Сербії, яким ми надаємо повний спектр послуг (дистрибуцію, логістику та доступ до всіх каналів збуту).

У сфері рітейлу ми представлені трьома мережами:

«Близенько» – продуктові магазини формату “біля дому”,

«Чистенько» – мережа магазинів для краси та догляду,

«Імідж» – мережа магазинів парфумерії та косметики.

Наявність власного рітейлу дає нам змогу краще розуміти потреби покупців, робити більш детальний аналіз різних категорій товарів та пропонувати нашим партнерам майданчик для експериментів із новими продуктами.

Тому, будь-який виробник, який хоче просувати свій товар на ринку України, отримає максимальний спектр послуг від компанії БЕРТА груп.

Вам потрібні складські площі? – Можете у нас взяти в оренду.

Потрібні логістичні послуги? – Ми також надаємо ці послуги як 3PL оператор.

Хочете покрити всю Україну? – Ми забезпечимо вам модель національної дистрибуції.

Вас цікавить рітейл? – А коли ми вам відмовляли за гроші?

Скільки людей зараз працює у вашій компанії? Чи є спільна цінність, яка об’єднує усіх?

У дистрибуційному бізнесі зараз працює понад 2200 людей. Це 10 областей, 14 філій. Якщо врахувати інші бізнеси та партнерські проекти, то понад 3500 людей. Ми відкриті й чесні з нашими партнерами, клієнтами та працівниками. Я вважаю, що чесність – одна з головних цінностей в бізнесі.

У команді дуже важливий моральний клімат. Ми робимо все для того, щоб людям було комфортно працювати в БЕРТА груп і у кожного була можливість для професійного та особистісного розвитку. Мені приємно, що багато працівників зробили кар’єру саме у нашій компанії і розвиваються з нами більше 20-ти років.

Чесність – одна з головних цінностей у бізнесі!

Якими нагородами за час діяльності компанії Ви найбільше пишаєтесь?

Ми перші з українських компаній увійшли в Європейську асоціацію торгівлі та маркетингу (ESMA), яка об’єднує багатьох виробників і дистрибуційні компанії Європи. Для нас це дуже корисний досвід, щоб розуміти тенденції розвитку ринку FMCG і проектувати бачення того, яким буде бізнес в Україні в найближчі роки.

У вересні 2018 року ми отримали ESMA Distributor of Excellence за найкращу історію дистрибуційного успіху презентовану на щорічній конференції організації у Мадриді.

ESMA – якісна платформа для налагодження комунікацій з європейськими виробниками, з метою розширення портфелю брендів імпортними контрактами.

Також, у 2017 та 2018 роках ми отримали нагороду від Trade Master Group, як найкраща дистрибуційна компанія України. Trade Master Group визначає переможців шляхом опитування понад 300 виробників. Це, звісно, дуже приємно і мотивує працювати ще краще.

Що для вас важливіше: шлях чи результат?

Для мене дуже важливим є результат, але не менш важливим є задоволення від процесу. Я переконаний, якщо ти робиш все з любов’ю, створюючи додаткову цінність для людей, нові робочі місця, то бажаний результат буде обов’язково.

Я – творча людина і творчо підходжу до бізнесу. Тому, для мене важливо не просто заробляти гроші, а заробляти їх, отримуючи задоволення.

Для мене важливо не просто заробляти гроші, а заробляти їх, отримуючи задоволення

Чи є у Вас правило, як правильно поєднувати роботу і особисте життя?

Є тільки 100% часу, який ви можете присвятити сім’ї, роботі, батькам, друзям, подорожам, захопленням і т.д. Лише вам вирішувати, скільки часу і на що витрачати. Кожен обирає для себе сам, але все має бути гармонійно. Головне – правильно розставляти пріоритети і жити так, щоб було відчуття щастя.

Головне – правильно розставляти пріоритети!

Олександре, наскільки мені відомо, Ваші бізнес інтереси також торкаються й інших напрямків – це ресторанний бізнес, сфера гостинності, консалтинг, шоу-бізнес? 

Дійсно, у мене є цікаві партнерські проекти, які розширюють власний світогляд і дозволяють диверсифікувати бізнеси. Мені подобається експериментувати в інших напрямках та отримувати новий досвід, співпрацюючи з партнерами, кожен з яких є професіоналом у своїй діяльності.

Що Ви порадите молодим людям, які хочуть розпочати власний бізнес?

Не вагатись і рухатися вперед. Навіть, якщо наб’єш ґулі, то це корисно, хоча і дорого коштує. У мене були не лише успішні проекти, я втрачав гроші, здобував досвід, але ні про що не шкодую. А партнерство в бізнесі – це майже як успішно одружитися, тому, бажано, щоб тобі пощастило з першого разу.

А партнерство в бізнесі – це майже як успішно одружитися, тому бажано, щоб тобі пощастило з першого разу.